Lectric Trend Event (23-09-2015 ). Spreker Paulus Veltman vertelt over de kracht van verhalen.

Opleidingsinstituut Lectric organiseert regelmatig ‘Trend Events’. Tijdens de bijeenkomsten vertellen professionals over de jongste ontwikkelingen binnen hun vakgebied. Omdat Lectric zich vooral richt op online marketing en communicatie gaan de lezingen veelal over nieuwe trends in die sectoren.

Op 23 september 2015 staat ‘digital storytelling‘ centraal. Er komen meerdere sprekers aan bod. Paulus Veltman (op zijn visitekaartje staat: speaker and innovator) is er één van. Hij legt nog eens uit hoe belangrijk verhalen voor ons zijn:

  • Verhalen verbinden
  • Verhalen maken het leven begrijpelijk
  • Verhalen helpen ons te onthouden
  • Verhalen voegen waarde toe
  • Verhalen dragen emotie over

Paulus geeft voorbeelden bij ieder punt uit de Top 5-lijst. Sommige zijn nogal voor de hand liggend (het dagboek van Anne Frank zorgt dat we de oorlog niet vergeten), terwijl andere ronduit grappig zijn. Bekijk de website van ‘Schorem Barbiers‘ uit Rotterdam maar eens. De kappers hebben hun ‘missie en visie’ op een geweldige wijze verwoord (en verbeeld). Het is één van de populairste mannenzaken van ons land. Zij hebben de ‘digital storytelling’ al behoorlijk onder de knie.

Kijk eens rustig rond op deze site. Top Stories helpt bij het vertellen van verhalen. We zijn er voor particulieren, maar natuurlijk ook voor bedrijven. Het werkt! Kijk maar eens naar het inintiatief van T-Mobile. Dat bedrijf laat een iPad door het bedrijf reizen. De medewerker die het apparaat in handen krijgt, vertelt zijn/haar verhaal. Top!